Schumacher győzött Indyben, Alonso előnye csökkent
2006.07.02. 22:31
Két rajtbalesettel kezdődött, de a papírformával végződött a vasárnapi USA Nagydíj, amelyen a Ferrari megtartotta hétvégi formáját, és könnyed kettős győzelmet aratott. Fernando Alonso csak 5. lett, így az előnye 6 ponttal csökkent Michael Schumacherhez képest
A Ferrari megismételte tavalyi kettős győzelmét az indianapolisi USA Nagydíjon, ám az egész hétvégét uraló maranellói alakulat. a 2005-ös csonka verseny után ezúttal teljes értékű diadalt aratott.
Michael Schumacher idénybeli hatodik győzelmével 19 pontra faragta összetettbeli hátrányát renault-s Fernando Alonsóval szemben, aki a hajrában Ralf Schumacher kiesésének köszönhetően lépett elő az ötödik helyre.
Felipe Massa teljesítette küldetését, és a második helyre hozta Ferrariját, miután remek rajtjának köszönhetően az első boxkiállásig Schumacher előtt autózott. A dobogó legalsó fokára Giancarlo Fisichella állhatott, a toyotás Jarno Trulli pedig egy kiállásos taktikájának köszönhetően tornázta fel magát a mezőny végéről a negyedik pozícióba.
Ebben az is segítségére volt, hogy mindösszesen kilenc autó jutott el a kockás zászlóig, miután hét pilóta számára már a rajtot követő két baleset következtében véget ért a futam.
A súlyosabb incidenst a két McLaren-Mercedes robbantotta ki. Juan-Pablo Montoya a második kanyarban hátulról belerohant Kimi Räikkönenbe, aki - Ron Dennis elmondása szerint - a szokottnál korábban fékezett, míg Montoya az őt jobbról támadó pilótákra koncentrálva figyelmét nem tudta elkerülni az ütközést.
A kontaktus láncreakciót indított el, Räikkönen Nick Heidfeld BMW-jének lökte Jenson Button Hondáját. A német autója látványosan kirepült a pályáról, és néhány bukfenc után a kavicságyban kötött ki, Heidfeld sértetlenül szállt ki a roncsból. Az incidensnek az élete első hazai futamán induló Scott Speed is áldozatul esett.
Button volt az egyetlen, aki még ki tudott menni a boxba egy új első szárnyért, ám a 4. körben autója végleg megadta magát. A másik balesetben Mark Webber, Christian Klien és Franck Montagny ütközött össze az első kanyarban, mindhárman azonnal kiestek.
A rajt nem csupán a mezőnyt már kezdetben megtizedelő karambolok miatt volt izgalmas. Az első sort kisajátító Ferrarik házi csatáját Felipe Massa pezsdítette fel azzal, hogy gyorsabban rugaszkodott el a rajtrácsról a pole pozíciós Schumachernél, és az első kanyarban meg is előzte csapattársát.
Az ötödik kockából startoló Alonso szokás szerint remek rajtot vett, Rubens Barrichello Hondáját és a másik Renault-t vezető Fisichellát már a célegyenesben faképnél hagyta, majd megtámadta Schumachert is, aki a második kanyarban tudta visszaverni az agresszív spanyol attakját.
A balesetek miatt beküldött Safety Car mögött így Massa, Schumacher, Alonso, Fisichella, Barrichello, Villeneuve, Ralf és Nico Rosberg sorrendben várta a zöld zászlót az első nyolc helyezett. A repülőrajtra a 7. kör elején került sor, és nem volt mentes a bonyodalmaktól, mivel Takuma Sato az első kanyarban megtorpedózta Tiago Monteiro Midlandjét.
A portugál autója ugyan még önerőből el tudta hagyni a baleset helyszínét, de csak három körig bírta, így az újabb ütközés nem csupán két újabb kiesőt eredményezett, hanem a roncsok eltakarítása idejére sárga zászlós figyelmeztetést is a pálya egyetlen előzési pontján.
Ez Fisichellát érintette a legérzékenyebben, mivel - csakúgy, mint az egész hétvégén - gyorsabb volt Alonsónál, és a célegyenes végére többször is támadási pozícióba került. Az olasz a pálya szabaddá válása után sem tágított, és a 15. körben körbe is autózta csapattársát (feltehetően időlegesen felemelve motorja fordulatszámát).
Fisichella magasabb sebességfokozatba kapcsolt, és a Ferrarikhoz hasonlóan 1:13-as köröket autózott, közelebb kerülni azonban nem tudott hozzájuk, sőt, hét másodperces hátránya a boxkiállásokig tízre nőtt. Massa egy-másfél másodperccel vezetett Schumacher előtt.
A két jó formában versenyző Toyota hátrébb gondoskodott az izgalmakról: Ralf Schumacher még a repülőrajtnál maga mögé utasította Jacques Villeneuve BMW-jét, Jarno Trulli pedig Tonio Liuzzi és David Coulthard megelőzésével folytatta a felzárkózást. Villeneuve a 24. körben motorhiba miatt félre is állt, így a mezőny létszáma a felére olvadt.
A kerékcserék első hullámát ugyanebben a körben nyitotta meg Rubens Barrichello, majd rövidesen az élmezőny is követte példáját. A Ferrarik közül Schumacher látogatta meg szerelőit először a 29. körben, Massa egy körrel tovább maradhatott a pályán.
Bár a brazil három körrel kevesebbre elengedő benzint kapott, és így egy másodperccel rövidebb ideig tartott a kiállása, végül csak Schumacher mögé tudott visszatérni, a német ugyanis friss gumikon ismét elképesztő kivezető kört repesztett, a verseny leggyorsabb középső szektoridejét produkálva.
Schumacher győzelmét ettől kezdve már semmi sem veszélyeztette, mint ahogy Massához sem tudott közelebb kerülni a késsőbiekben Fisichella. A kiállások másik helycseréje Ralf Schumacher és Rubens Barrichello között ment végbe, a német a 6. helyet szerezte meg a Honda veteránjától.
Jarno Trulli, Tonio Liuzzi és David Coulthard egyetlen kerékcserével teljesítette a távot, a két olasz ezt a 39. körben abszolválta. Ezzel a taktikával Trullinak sikerült elvennie Alonsótól a negyedik helyet.
Coulthard egy elképesztően hosszú, 43 körös első etap után tankolt, és visszatérése után nemcsak Liuzzi szorongatásától szabadult meg, az első kanyarkombinációban Nico Rosberg elé is befurakodott. A Williams fiatal német pilótáját az 56. körben Liuzzi is megelőzte a célegyenesben.
A két kerékcserések a 49. körtől kezdve szállingóztak ismét a boxutcába. Az Alonsót már korábban egy másodpercre közelítő Ralf Schumachernek sikerült a tankolások során a spanyol elé kerülnie, ám a szerencsés listavezető tíz körrel a leintés előtt visszaszerezte ötödik pozícióját, a Toyotának ugyanis elromlott a fékpedálja.
Ralf kiesésének köszönhetően Liuzzi révén a Toro Rosso megszerezte első pontját, a távot teljesítők közül mindössze Rosberg volt az, aki pont nélkül maradt az immár hagyományosan kevés célba érkezést produkáló Indianapolisban.
|